Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024


ΜΠΗΚΑΝ ΟΙ ΛΥΚΟΙ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ

ΤΑ ΚΤΕΛ  ΣΤΗΝ ΟΣΥ

Οι ευθύνες βαραίνουν και τις δύο κυβερνήσεις.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο ΣΠΙΡΤΖΗ για τα υδατοδρόμια το 2018  άνοιξε το δρόμο στον ΟΑΣΘ, προετοιμάζοντας τη συνέχεια για την Αθήνα.

Ύστερα από 4,5 χρόνια στην εξουσία άφησε: 

Ø  Τους εργαζόμενους χωρίς ΣΣΕ

Ø  Και την εταιρεία γυμνή από προσωπικό και στόλο. 

Η ΝΔ με πρόσχημα την πανδημία άνοιξε την πόρτα στον ιδιώτη.

Η παραχώρηση έργου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη υλοποιήθηκε στα τέλη του 2020 από την κυβέρνηση ως έκτακτο μέτρο αντιμετώπισης του συνωστισμού και κοστίζει  στο Δημόσιο πάνω από 50 εκατ. ευρώ ετησίως.


Ψέμα της κυβέρνηση, πως όλα έγιναν για να πυκνώσουν τα δρομολόγια στο κέντρο, αφού θα απελευθερωθούν οχήματα.

 Οι δηλώσεις Καραμανλή στις 31/8/2020 μαρτυρούν την αλήθεια για την ιδιωτικοποίηση.

 

Ο υπουργός λέει ψέματα όταν υποστηρίζει πως το οχηματοχιλιόμετρο στον ιδιώτη στοιχίζει λιγότερο απ ότι στην ΟΣΥ.

Λέει ψέματα πως για την σύμπραξη αυτή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, είναι σύμφωνοι οι εργαζόμενοι. 

Λέει ψέματα πως η ΟΣΥ έχει πάρει κάποια περιφερειακά δρομολόγια (σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα)  τα οποία δεν είχε !!! Το ανάποδο ισχύει.

Λέει αλήθεια, πως η ΝΔ δεν έχει πρόβλημα με τους ιδιώτες. Ποτέ δεν είχε. 


Στις 7/10/2020 υπογράφεται η διετής σύμβαση του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.


Αλλά και οι δηλώσεις Ξυπολυτά (πρόεδρος της Ο,ΣΥ) το ίδιο καταμαρτυρούν. 

Ενδεικτικά όσα είπε πρόσφατα  στις 26/5/2022 σε επιχειρηματικό συνέδριο (Athens Energy Dialogues)  κακαρώνοντας, διότι πέτυχε μια «ιδιωτικοποίηση χωρίς αντιδράσεις».

«Στην αρχή, παραχωρήσαμε το 20% των γραμμών της ΟΣΥ στους ιδιώτες, στα ΚΤΕΛ. Δεν τα καταλαβαίνουμε, είναι κανονικά λεωφορεία με τα χρώματα της ΟΣΥ.Αν αυτό το λέγαμε πριν από πέντε, δέκα χρόνια, θα γελούσαμε. Γιατί η ΟΣΥ είναι ένας οργανισμός πολύ δύσκολος. Οποτε επιχειρήθηκε κάποια τομή, γίναν απεργίες, είχαμε αντιδράσεις. Θυμόμαστε το ’90, θυμόμαστε και αργότερα"

Λίγο πιο κάτω ανέφερε ως «δεδομένο» «τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα ΚΤΕΛ». Και ακόμη πιο κάτω έδινε τη χαριστική βολή: «Το κόστος των υπηρεσιών αυτών διά των συμβάσεων ανάθεσης είναι πολύ μικρότερο, έναντι του κόστους από τους δημόσιους συγκοινωνιακούς φορείς...».

Αυτό το γνωστό παραμύθι για το ακριβό δημόσιο και τη φθηνή ιδιωτική πρωτοβουλία. Η ιδεοληψία του συντηρητικού χώρου. 

Ας δούμε λοιπον λίγη ποιότητα από την βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών του  φθηνού ιδιώτη.


























Και δύο βίντεο ενδεικτικά της φθηνής ποιότητας του ιδιώτη.

Λεωφορειακή γραμμή 319  εν κινήσει με ανοικτή πόρτα.


          


Λεωφορειακή γραμμή 543 φουλάρισμα κατά τη διάρκεια του δρομολογίου στην Κηφισιά. 

         


Σε τρεις μήνες μετά αυτές τις δηλώσεις θα συμπληρώνονταν  δύο χρόνια από την εκκχώρηση του έργου και η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα προκειμένου να διορθώσει όλα όσα συνέβαιναν τον Αύγουστο του 2020, ώστε να επιστρέψουν οι λεωφορειακές γραμμές στην ΟΣΥ. Ακόμα χειρότερα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ δεν διέθεταν ακόμα σύστημα τηλεματικής. Τα εκατομύρια έπεφταν κανονικά, ενώ παράλληλα δεν υπήρχε κανένας έλεγχος στην εκτέλεση των δρομολογίων.


 

Πλησιάζοντας στη λήξη της διετίας το ΥΜΕ καταθέτει στις 27/6/2022 τροπολογία μονοετούς παράτασης της σύμβασης εγκρίνοντας νομοθετικά μια πρόσθετη αμοιβή 55 εκατ. ευρώ, γιατί όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση «Η προτεινόμενη ρύθμιση αποτελεί αναγκαίο μέτρο για την αντιμετώπιση του κορονοϊού», καθώς δεν εξαλείφθηκε η πανδημία».

Η τροπολογία 1344/203 περιέχεται στο σχέδιο νόμου του ΥΠΟΙΚ και προβλέπεται από το νόμο Σπίρτζη 4568/2018. Η νέα σύμβαση όχι μόνο παρατείνει κατά ένα χρόνο τη διάρκεια, αλλά παραχωρεί και νέες λεωφορειακές γραμμές στα ΚΤΕΛ.


Το ΠΑΣΟΚ με απαίτηση της ΠΑΣΚΕ καταψηφίζει την τροπολογία, όταν κυβέρνηση και μείζων αντιπολίτευση πράττουν το αντίθετο. Ο συριζα ασκεί κριτική, αλλά υπερψηφίζει χαχαχα






Η ομιλία της Τόνιας Αντωνίου 

 



Στις 28/6/2022 το ΣΕΟ αποφασίζει 24ωρη για την επόμενη και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΑ.


Στις 29/6/2022 ημέρα της 24ωρης η Ο.ΣΥ προσφέυγει στο πρωτοδικείο για να κυρήξει παράνομη την απεργία. Η υπόθεση εκδικάζεται αργά το απόγευμα. Η απεργία κρίνεται παράνομη, αλλά εμείς την έχουμε ολοκληρώσει. 



Η θυροκόλληση γίνεται στις 21:35 στο Συνδικάτο, χωρίς καμία πλέον σημασία. 



Στις 2/8/2022 μετά και την υπερψήφιση της τροπολογίας 1344/203 ο ΟΑΣΑ καταθέτει στο Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ από εδώ και πέρα για συντομία) την τροποποιητική σύμβαση με τα ΚΤΕΛ για έγκριση. 

Το ΣΕΟ προσφεύγει στο Ε.Σ με υπόμνημα της νομικής μας εκπροσώπου Μαρίας Βάδίκα.

 


Με την απόφαση 523/2022 το Ε.Σ απαγορεύει την υπογραφή της σύμβασης. Η κυβέρνηση θέλει να δώσει επιπλέον 25% έργο στους ιδιώτες και το Ε.Σ κρίνει, πως δεν πρόκειται για παράταση, αλλά για νέα σύμβαση. 


   Στις 23/9/2022  η κυβέρνηση ψηφίζει το νόμο 4972 που στο άρθρο 42 προβλέπει παράταση  σύμβασης  με προσαύξηση 25% του παρεχόμενου έργου.






 Και στις 29/9/2022 καταθέτει  τη σύμβαση για δεύτερη φορά στο Ε.Σ

Το ΣΕΟ με πρόσθετη παρέμβαση καταθέτει νέο υπόμνημα της νομικής μας εκπροσώπου.  

 


Το Ε.Σ με την απόφαση 701/2022 απορρίπτει για δελυτερη φορά τη σύμβαση.


Στις 7/10/2022 Σκούλος και Σιορίκης μηνύουν ΟΑΣΑ, ΚΤΕΛ και ΟΣΥ. Το σκεπτικό της μήνυσης είναι, πως μετά τις δύο απορριπτικές αποφάσεις του Ε.Σ κι ενώ είχε λήξει η διετής σύμβαση μετάξύ τους, συνέχισαν να διαπραγματεύονται χωρίς να έχει δημοσιευθεί προκύρηξη. Επίσης ΟΑΣΑ και ΟΣΥ κατηγορούνται για παράβαση καθήκοντος, γιατί ενώ είχαν το χρόνο να διορθώσουν όλα όσα συνέβαιναν το 2020 (δηλαδή να προμηθευθούν στόλο και να προσλάβουν προσωπικό) δεν το έκαναν, με αποτέλεσμα να αναθέσουν και πάλι στα ΚΤΕΛ το έργο. Τέλος και οι τρεις εμπλεκόμμενοι κατηγορούνται γιατί ενώ η σύμβαση έληξε στις 6/8/2022,έθεσαν στην κυκλοφορία τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ την επόμενη ημέρα 7/10/2022.


Οι εταιρείες των ΚΤΕΛ σύναψαν δύο διαδοχικές μηνιαίες συμβάσεις δωρεάς με τον ΟΑΣΑ και την ΟΣΥ προκειμένου να συνεχιστεί ανεμπόδιστα η κυκλοφορία των λεωφορείων τους μέχρι την υπογραφή της νέας σύμβασης.

Στις 6/12/2022 με τη λήξη της δεύτερης από αυτές υπεγράφη τελικά η σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΑ και των εταιρειών ΚΤΕΛ για την παράταση της παροχής συγκοινωνιακού έργου κι ενώ είχε προηγηθεί η έγκριση του προσχεδίου της σύμβασης από το Ε.Σ με την τρίτη προσπάθεια.

Το 2023, η σύμβαση μεταξύ του ΟΑΣΑ και των ΚΤΕΛ Αττικής παρατάθηκε για να καλυφθεί η εκτέλεση δρομολογίων, κυρίως σε γραμμές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής. Η σύμβαση επεκτάθηκε τον Οκτώβριο του 2023 μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2023, ώστε να καλυφθεί το διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση διαγωνισμού για ανάθεση γραμμών σε ιδιώτες. 

Το 2024 η κοινοπραξία ανέλαβε με διαγωνισμό πλέον το έργο και το προσωρινό έγινε μόνιμο.

Σημείωση για μελλοντική ανάρτηση που οδήγησε μέχρι την ανασύνθεση του προεδρείου

Αυτή η τελευταία ενέργεια Προέδρου και Γραμματέα ήταν η σταγόνα που ξεχείλησε το ποτήρι του Αγιάσογλου για τον επικεφαλής της ΔΑΚΕ. Ο Σιορίκης όλο αυτό το διάστημα ακολυθούσε τυφλά τον Λεωνίδα. Πίστευε ή όχι αυτά που κάναμε, δεν έχει σημασία. Ήταν όμως εγκλωβισμένος και αυτός και η ΔΑΚΕ, γιατί οι συσχετισμοί μέσα στο συνδικάτο ήταν τέτοιοι που δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς. Αυτή ήταν η συμμετοχή μας στο προεδρείο και μόνο εμείς μπορούσαμε, να πιέσουμε. Έτσι μπαίνεις σε προεδρεία. Όταν η γνώμη και η δύναμή σου μετράει και ρυθμίζεις εσύ τις εξελίξεις. Τα γράφω αυτά, γιατί  όπως θα δούμε στο μέλλον, κάποιες παρατάξεις συμμετέχουν σε προεδρείο χωρίς να μπορούν να ακουστούν. Δύο συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ διαφωνούσαν με όλα αυτά και από την ημέρα της μήνυσης και μετά ξεκίνησε αυτό που θα ζούσαμε στο τέλος της χρονιάς.