ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΕΙΩΝ ΤΗΣ Ο.ΣΥ
Λεωνίδας Σκούλος : Δεν θα επιτρέψουμε την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών
Σήμερα το πρωί στις 12.00 δόθηκε συνέντευξη τύπου στα γραφεία μας στην Ικτίνου. Παρακολουθήστε τις δηλώσεις του προέδρου του Συνδικάτου.
...με τη σύμφωνη γνώμη όλων των προέδρων και αφού δεν μπορούσε να αποσυρθεί το συγκεκριμένο άρθρο, πρότεινα να μπει μια παράγραφος που να αναφέρει πως οι αστικές συγκοινωνίες δεν ιδιωτικοποιούνται …έχουμε κάνει πάρα πολλές φορές τέτοιες παρεμβάσεις ως συνδικάτα …είπαμε στο γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ να πάμε όλοι μαζί στον κο Τσακαλώτο και να συνδιαμορφώσουμε το συγκεκριμένο άρθρο….μας είπαν πως θα ενημερώσουν το κυβερνών κόμμα, δεν έγινε αυτό… έτσι λοιπόν εμείς την Πέμπτη έχουμε Γενική Συνέλευση, για να αποφασίσουμε τη στάση μας…. Αποδείχθηκε από τις συζητήσεις, πως αυτό το ταμείο είναι ταμείο ιδιωτικοποίησης και δεν αλλάζει….κανένας βουλευτής δεν έχει προλάβει να διαβάσει τις 7500 σελίδες….ο υπουργός οικονομικών λέει τη γνώμη του, αλλά δεν ορίζει την απόφαση του διευθύνοντα σύμβουλου του ταμείου, κάτι που σημαίνει ιδιωτικοποίηση….καταγγέλλουμε τον κο Σπίρτζη ο οποίος εδώ κι ενάμιση χρόνο δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με τις αστικές συγκοινωνίες……σήμερα σε μία συνέντευξή του έριξε τις ευθύνες στους συνδικαλιστές και τους εργαζόμενους….ευθύνεται για την κατάργηση του ελέγχου, για τις αναφορές του σε κεφαλοκυνηγούς που οδήγησαν σε στοχοποίηση των ελεγκτών της ΣΤΑΣΥ από τις ακροαριστερές δυνάμεις …..αυτό που θα κάνουμε εμείς είναι να προστατεύσουμε τις θέσεις εργασίας στις εταιρείες μας…..το 2014 καταφέραμε να μειώσουμε στο 1 ευρώ το εισιτήριο και κάνοντας πολλές συναντήσεις με τον ΟΑΕΔ προσπαθήσαμε για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων….καταλήξαμε από τα capital controls και μετά μόνο το τελευταίο εξάμηνο η εταιρεία να είναι μέσα 60 εκατομμύρια …..δεν υπάρχει άνθρωπος που να μπορεί να ανταποκριθεί στην αύξηση του κομίστρου ….όσο αυξάνεται το κόμιστρο – τόσο μειώνονται τα έσοδα σε αυτές τις εταιρείες……θα προσπαθήσουμε να μη γίνουν ιδιωτικοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες …..καταλαβαίνουν οι εργαζόμενοί μας, πως αυτό είναι δύσκολο, αλλά πολλές φορές η τακτική του να μην βαράμε το κεφάλι στον τοίχο αποδίδει…..
…..το ότι δεν εισπράττει αυτή η εταιρεία, αλλά δεν έχει και τα κατάλληλα εργαλεία, να προσφέρει ποιοτική συγκοινωνία …. Αδιαφορούν για τα πάντα…δηλώσανε πωε δε θα μετακινείται καμία ευπαθής ομάδα αν δεν κλείσει η συμφωνία με τα αρμόδια υπουργεία και θα το είδατε με από την κα Φωτίου, η οποία δήλωσε πως τα capital controls και η δωρεάν μετακίνηση του Αυγούστου – 10 εκατομμύρια ευρώ στοίχισαν – δεν θα δοθούν τα χρήματα. Η ΣΤΑΣΥ το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα είχε 2 εκατομμύρια ευρώ ρεύμα, για να κινηθούν τα ΤΡΑΜ το ΜΕΤΡΟ…. Αυτά τα χρήματα τα πλήρωσε στη ΔΕΗ…. Όταν μιλάμε για δωρεάν μετακίνηση του επιβατικού κοινού, σημαίνει ότι γίνεται η μετακίνηση και οι εταιρείες βρίσκονται με χρέη…εμείς πετρέλαιο και φυσικό αέριο πληρώναμε, άρα πρέπει να αποδοθούν αυτά τα χρήματα…αυτή ήταν η απαξίωση του ενάμιση τελευταίου χρόνου…..αυξάνεται το εισιτήριο από 1.40 σε 1,80 φαντάζεστε με αυτή τη λαίλαπα, με τη μείωση των μισθών ακόμη και με το ΕΚΑΣ το οποίο ζητούν αναδρομικά πίσω πού οδηγεί αυτό; Στο ότι δεν μπορεί να πληρώσει…..αντί να μειώνουμε το εισιτήριο και να αυξάνουμε την κρατική επιχορήγηση – και τα ποσά δεν είναι υπερβολικά για τις αστικές συγκοινωνίες – αυξάνουμε το κόμιστρο…..δείτε τι έγινε με το υπουργείο αμύνης 500 εκατομμύρια …εγώ νομίζω ότι περίσσευαν 50 εκατομμύρια για τις αστικές συγκοινωνίες….για να μεταφέρεται ο λαός με χαμηλότερο εισιτήριο …… εδώ γίνονται στοχοποιημένες επιλογές… όσοι νομίζουν πως εξαιρέθηκαν από τη μία λίστα ή την άλλη, να είστε σίγουροι, πως στα θερινά τμήματα της βουλής θα είναι μέσα……εμείς ζητάμε τη συμπαράσταση και από αυτούς και από την ΕΥΔΑΠ και από τη ΔΕΗ και από την ΕΥΑΘ……δείτε τι έγινε με το ειδικό μισθολόγιο….οι αστικές συγκοινωνίες αφορούν τα κάθε σπίτι σε όλη την Αθήνα….κάνουμε επιλογές για να μην πέσει η κυβέρνηση και δίνουμε 500 εκατ. στον κο Καμμένο, αλλά δεν μπορούμε να δώσουμε ούτε τον προϋπολογισμό αυτής της εταιρείας….οι συνάδελφοι έχουν βάλλει πλάτη.. μεταφερόμενα ρεπό…δεν δίνονται οι άδειές τους…εμείς στηρίζουμε την εταιρεία…είναι η δουλειά μας… από αυτό τρώει ψωμί η οικογένειά μας και βέβαια δεν είμαστε μπρούκληδες…..1100 ευρώ παίρνουμε κι ας αφήσουν τα υπονοούμενα περί μισθών 2500 και 3000 χιλιάδων….έχουν παρέλθει αυτοί οι μισθοί…βάζουμε πλάτη συνεχώς στηρίζοντας την εταιρεία, τη δουλειά μας, αλλά και τους πολίτες της Αθήνας…..
…..είναι διαδικασία ιδιωτικοποίησης όπως έγινε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το ΤΑΙΠΕΔ….να είστε σίγουροι πως δεν θα γίνει αυτό ποτέ… κι επειδή είναι συγκεκριμένοι άνθρωποι – 2 ξένοι και 3 Έλληνες – θα είμαστε εκεί ….κι αν τολμήσουν να ορίσουν με το πλαίσιο που θέλει ο νόμος διοικήσεις οι οποίες θα αρχίσουν να μας παίζουν μπάλα – δεν είμαστε εμείς αρμόδιοι, είναι οι πιο πάνω, γιατί ο κος Σπίρτζης όταν τον πήραμε τηλέφωνο να κάνουμε τη συνάντηση πριν ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο, μας δήλωσε «δεν είναι αρμοδιότητα δικιά μου, είναι του κου Τσακαλώτου»…….
Επειδή καταλαβαίνω πως μέσα από μια συνέντευξη τύπου σε ένα δελτίο ειδήσεων θα παιχτούν πολύ λίγα πράγματα, εκείνο που θέλω να περάσετε στον κόσμο έξω είναι το εξής: οι εργαζόμενοι είναι σε επαγρύπνηση…. Προειδοποιούμε ειλικρινά μιλάω προειδοποιούμε και το ταμείο που δημιουργήθηκε αλλά και τους επενδυτές που ίσως θα θέλουν να μπουν στις εταιρείες αυτές είτε είναι συμφωνημένοι ήδη, είτε δεν είναι, μην τολμήσουν να το κάνουν….γιατί αφορά φτωχούς ανθρώπους και η υποχρέωσή μας σα συνδικαλιστές είναι να υπερασπιζόμαστε τους αδύναμους……να σκεφτούν πολύ τι θα αντιμετωπίσουν σε περίπτωση που τολμήσουν να ξεκινήσουν κάτι τέτοιο….είμαι ξεκάθαρος «το περνάμε κάτι και δεν υπάρχει αντίδραση, όταν θα έρθει η ώρα θα το δουν»….ξέρω πολύ καλά πως κάποιοι ίσως και να το θέλουν, αλλά δε θα τους περάσει….
…..πρέπει να σοβαρευτούμε όλοι…εδώ μιλάμε για οικογένειες δέκα χιλιάδων εργαζομένων…..συνδικαλιστικές, πολιτικές και ιδεολογικές διαφορές πρέπει να μπουν στην άκρη…..το ότι θέλει ο καθένας να βρει το εξιλαστήριο θύμα στη δύσκολη ώρα, δεν μπορεί να γίνει…τουλάχιστον σ΄ εμάς εδώ….τις αποφάσεις θα τις παίρνουν οι εργαζόμενοι στη Γενική τους Συνέλευση…. Εμείς σαν διοικητικό συμβούλιο και ειδικά ο πρόεδρός του αυτό που υποχρεούμαστε να κάνουμε, είναι το αποτέλεσμα που θα βγάλει η συνέλευση, να το κάνουμε πράξη…..δεν θ’ αλλάξω ποτέ και δεν τόχω κάνει στη ζωή μου, να αλλάξω απόφαση της Γ.Σ…οπότε ο καθένας έχει την ευθύνη του…..και για την πρόταση που κάνει και πού οδηγεί μια κατάσταση….αυτό που γνωρίζω εγώ και το δηλώνω σ’ εσάς είναι , ότι αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση το πρώτο πράγμα που περιμένει, είναι να τα κλείσουμε όλα μέσα…και βέβαια με την κοινωνία απέναντι….καταλαβαίνεται τι θα γίνει….υπάρχουν και άλλοι τρόποι όπως είπε και ο πρόεδρος των τεχνιτών… το να ταλαιπωρούμε τον κόσμο για μια προβολή του καθενός, εγώ δε θα συμμετέχω σ’ αυτό…..δεν είναι η ώρα να κάνουμε προβολή στην τηλεόραση, το ποιος θα τα πει καλύτερα…..ή ποιος θα πει την καλύτερη άποψη στη Γ.Σ…..το θέμα είναι, πως για μια ακόμα φορά είναι ένας μακρύς δρόμος στον οποίο όταν ξεκινάς με μεγάλη φόρα, κάπου χάνεις την ανάσα σου…..κι εμείς ανάσα δε θέλουμε να χάσουμε…..τον Οκτώβριο ο κος Σπίρτζης ψήφισε την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών….θα μας πει σήμερα πως δεν τα κατάφερε;;;; ότι βάζει τους ξένους να μας νοικοκυρέψουν;;;;; καλύτερα να παραιτηθεί….ο Ελληνικός λαός τον ψήφισε, για να διαχειρίζεται τις τύχες του….αν δηλώνει ανίκανος – και το δηλώνει – ας παραιτηθεί….ρίχνει το βάρος στις προηγούμενες διοικήσεις… και γιατί διορίζει δύο (πρόεδρο και διευθύνοντα) σε κάθε εταιρεία;;;; από τη μία δεν έχουμε χρήματα για τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά για τους ημέτερους έχουμε;;;;;; 6 διευθύνοντες και προέδρους έχουν αυτή τη στιγμή ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ και ΟΑΣΑ…..μας βάζει σε αυτό το ταμείο, για να μας διαχειριστούν οι ξένοι…άρα δηλώνει ανίκανος….ζητάμε την παραίτησή του….την ημέρα που έγινε το συντονιστικό ζητήσαμε συνάντηση, δεν κατέστη δυνατό, το απόγευμα με πήρε τηλέφωνο και μου είπε – κι αν θέλει ας με διαψεύσει – πως για το συγκεκριμένο θέμα με το ταμείο θα μιλήσετε με τον κο Τσακαλώτο…..